Thursday, April 24, 2014

Som barn - sång.




Jag blev lärd att gå på glas
för rosor är för dyra
Jag blev lärd att ta ett slag
lite mer för varje dag.
Jag blev lärd att aldrig gråta
så någon ser dig svag.
Ja jag blev lärd att titta ner
så att ingen mig ser.

Jag håller ut i storm
ja jag håller ut i regn
jag stannar stilla
ack så stilla
men det enda jag vill
är att gå hem.

Då jag tagit min sista
min sista för kvällen
då snubblar jag lite grand,
Jag faller och trillar
- och jag blev lärd
ingen kommer att räcka dig en hand.

Låt himlen den mörka omfamna mig
här finns jag i stormens öga.
I tystnaden hålls jag kvar
tills mina andetag är det enda jag har,
jag gråter aska när ingen ser
och molnen samlas, tornas upp nu
jag ber och ber
varje dag lite mer

Jag håller ut i storm
Ja, jag håller ut i regn
Jag stannar stilla
ack så stilla
men det enda jag vill
är att gå hem.

Jag blev lärd att kärlek kostar
för det som fångas är inte fritt.
Ja jag blev lärd att gå på lina
efter djävulstimmen på stan,
tomma löften ges för ofta
- Ja jag blev lärd det som barn.

Jag håller ut i storm
Ja, jag håller ut i regn
Jag stannar stilla
ack så stilla
men det enda jag vill
är att gå hem.

Så kom följ med mig hem.

No comments:

Post a Comment