Sunday, January 13, 2013

Bland maskrosor och minfält

I en liten vrå i min värld
var det är inte så kallt
att tårna fryser
där lever minnen kvar
sena sommarkvällar
glittrande ögon
och fantastiska solnedgång
det jag lovat
att aldrig glömma

färgerna
i alla dess former
från det ena till det andra
i purpur
lyste ditt leende
och överröstade
allt i sorlet
och i mina ögon
fanns
finns
bara du

I en liten vrå i min värld
håller jag så hårt om dig
att jag ibland glömmer att andas
jag kryper tätt intill
tryggar mig om
att du finns kvar
här hos mig

Ibland gör det ont
för så ska kärlek göra
kärlek måste göra ont ibland
likt en taggtråd som fastnat
någonstans mellan
hjärtat och strupen
det skall riva
som ett rivjärn
bara för att vi skall kunna
se färgerna klarare igen

nyanser av purpur
smeker mig tröstande
för kärlek skall vara
en blandning
av maskrosor
och taggtrådar
och där någonstans

där skall vi vandra
hand i hand
på en minfält av prövningar

och där i mitten
var hårt och mjukt möter varann
där
skall jag vända mig till dig
och säga:

Jag älskar dig,
i alla nyanser av purpur.

/ sofie 2o13



No comments:

Post a Comment