Sunday, March 23, 2014

I en flaska av glas - sång.

bild lånad från pinterest

I en flaska av glas
fann jag dig
du i din egen oas
I bottnets djup
låg du kvar
naken å längtande
efter nästa sup

Faller
gör vi båda två
höjder når vi - vart än vi går
Faller gör vi båda två
du skrubbar dina knän
blodigt rå
Faller gör vi båda två
sämre än såhär
kan två hjärtan ej må
(Faller gör vi båda två)

Ja, jag tror jag dog
i en flaska av glas
i vår alldeles egna fylle oas

I en flaska av glas.
Du rörde vid mig 
och nånting sprack
var det glaset som brast
eller var det i hjärtat det stack?
Ja jag minns lite dåsigt minnen nu
ja jag minns ingeting
förutom du...

Du rörde vid mig
gång på gång
I en flaska av glas
i bottnets djup
drack du av mitt vin så vått och sött
å ditt hjärta var det vackraste ja' mött

Faller
gör vi båda två
höjder når vi - vart än vi går
Faller gör vi båda två
jag skrubbar mitt hjärta
blodigt rå
Faller gör vi båda två
sämre än såhär
kan två hjärtan ej må
(i en flaska av glas.)


song copyright: Sofie Lampakka

No comments:

Post a Comment