Monday, March 24, 2014

Grande finale

bild lånad från pinterest
Under täckets slöja
har jag tänkt lite grand
på livets slut
och kan man ta sig helskinnad ut?

Vissa väljer den lätta vägen
andra jobbar hårt
bara för att komma i mål
och jag undrar
tvättas själen ren med tvål?

Vem står vid grinden och ler mot en
är det en bluff att man ser ett sken?
När jag kommer når jag himlen då,
eller kanske det är bara så enkelt så..
Att i stundens hetta glömmer jag bort
att livet är alldeles för kort

Borde du röra vid mig lite till
jag vill, jag vill - en gång till
Nå pärleporten
eller fan själv
jag tror jag kommer
för det är en inre skälv

En lavin som rasar
stjärnor som exploderar
en gloria på sne
Jag är inget helgon
men se hur jag ler

För himlen är att glömma sig bort
att tiden vi lever i är så kort
Så öppna mina portar en gång till
jag vill, jag vill - en gång till

För slutet i all sin ära
jag kommer nu, jag är riktigt nära
tvätta min själ ren med tvål
Jag vann loppet
nu är jag i mål.



song copyright: Sofie Lampakka

No comments:

Post a Comment