Friday, February 1, 2013

Drive in



Vi satt där
i den vinterkalla bilen
stjärnorna tittade fram
billyktorna bländade oss med sin glans.
Det var som hollywood
för för den fattige,
walk of fame
för den som inte visste bättre.
Glasen immade åter
av all skratt.
Jag ritade ett hjärta,
för världen bör ses
genom ett hjärta av glas
- en mur mellan dig och mig,
så att elden inte bränner mig levande.
Doften av avgas stillar mitt sinne.
Mitt i all denna tumult
hör jag skratten eka runtomkring
och jag dras tillbaka till verkligheten
från en avlägsen, sorgsen plats
nostalgi
för under dina kläder
finns värme, kärlek
och en historia
som all kyla i världen
inte kan komma åt.
Det är i den vinterkalla bilen
som den riktiga resan börjar
vartsomhelst
närsomhelst
hursomhelst.
Vi kör mot friheten
ingenting är omöjligt
för de
som tittar på världen
genom hjärtan av glas.


No comments:

Post a Comment